15 Ocak 2023 11:14
Millî Eğitim Bakanlığı; bireysel farklılıkları dikkate alan, anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan, önceki öğrenmelerle ilişkilendirilmiş, diğer disiplinlerle ve günlük hayatla değerler, beceriler ve yetkinlikler çerçevesinde bütünleşmiş öğretim programları hazırlamaya devam ediyor. Bu kapsamda öğretim programlarının planlandığı şekilde uygulanabilmesi, programlardaki genel hedeflerle derslerin kazanımlarının gerçekleştirilmesinde ortak bir bakış açısı oluşturulması amacıyla "Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı" hazırlandı.
Dört bölümden oluşan rehber kitabın birinci bölümünde, öğretim programı okuryazarlığının ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu; ikinci bölümüne farklı program türleri olan "eğitim programı", "öğretim programı", "ders planı" ve "örtük program" kavramları açıklanıyor. Üçüncü bölümde ise öğretim programlarının felsefi, toplumsal, psikolojik ve tarihî temelleri açıklanıyor; bu açıklamalar güncel öğretim programlarından alıntılarla desteklenerek öğretim programlarının temellerinin mevcut öğretim programlarına yansımaları gösteriliyor. Dördüncü bölümde de öğretim programlarının ögeleri (hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme) açıklanıyor.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları kaydetti: "Öğrencilerini en iyi şekilde yetiştirmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin öğretim programlarına ait hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme unsurları arasındaki ilişkiye hâkim olması kritik bir öneme sahip. Dersler işlenirken öğretmenlerimizin konuların kazanımlarını sadece bilgi düzeyinde değil, aynı zamanda uygulama, analiz, sentez, değerlendirme düzeylerini de ele alarak işlemeleri; öğrencilerimizin üst bilişsel, sosyo duygusal becerilerinin gelişmesini ve dersi daha iyi kavramalarını sağlayacak. Bu ders anlatım sürecinde hazırladığımız Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı ile öğretmenlerimizin yanında olmak istiyoruz. Onlara rehberlik ederek ülke genelinde de bir öğretim birliği oluşturmayı, benzer ders uygulamalarının gerçekleşmesini sağlamayı amaçlıyoruz.
Böylece örneğin analiz düzeyinde bir kazanımın uygulamasında; 'Analiz düzeyinde bir kazanım nedir, öğrencilerde bu kazanıma bağlı hangi becerileri geliştirmek için ne yapılmalı, nasıl bir öğrenme süreci planlanmalı ve ders nasıl işlenmeli?'... Bunu anlatmak için seçilen bazı kazanımları açıkladık, ilgili kazanımın örnek ders planlarını da ek olarak koyduk. Ayrıca hazırladığımız bu kitapla ünite, konu, kazanım, içerikte yer verilen bilgi düzeylerinin teori ile birlikte uygulamaya geçirilmesi bilgi, beceri, tutum, davranış, değer bütünlüğünün sağlanmasıyla öğrencilerimizin yetkinlik ve yeterliliklerinin geliştirilmesini hedefliyoruz."
Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı'na https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane adresinden erişilebiliyor.
Güncel Haberler
BAKAN TEKİN, NEVŞEHİR'DE İL EĞİTİM DEĞERLENDİRME TOPLANTISINA KATILDI
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çeşitli programlara katılmak için gittiği Nevşehir'de il eğitim değerlendirme toplantısına [...]
01 Kasım 2024 18:32
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MESLEK BECERİLERİNİ KEŞFETME İMKÂNI SUNAN "ZANAAT ATÖLYELERİ", 81 İLDE AÇILIYOR
Millî Eğitim Bakanlığınca, mesleki eğitime yönelik "Beceri Geliştirme Programı" kapsamında ortaokul 7 ve 8. sınıf [...]
03 Kasım 2024 10:25
TÜRKİYE'NİN İLK SEKTÖR İÇİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ AÇILIYOR
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in talimatıyla, meslek lisesi öğrencilerinin istihdama daha hızlı geçmeleri amacıyla hazırlanan [...]
02 Kasım 2024 10:03
DİJİTAL YETKİNLİKLERİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK "ÖĞRETMEN EĞİTİMİ DİJİTAL EKOSİSTEMİ" PROJESİ İLE 200 BİN ÖĞRETMENE ULAŞILACAK
Millî Eğitim Bakanlığınca, "Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi" Projesi ile 200 bin öğretmene "dijital öğretmen" eğitimleri [...]
01 Kasım 2024 12:27